Prijavi se

Deli

Nazaj na blog

Načini, kako izboljšati enakost med spoloma v podjetju

Pandemija Covid-19 je še bolj osvetlila težaven položaj žensk v podjetjih, kljub temu, da manjša zastopanost žensk v primerjavi z moškimi na ključnih funkcijah v podjetju, podjetjem onemogoča, da pridejo do veščin, vodstvenih stilov in virov, ki so nujno potrebni za večjo konkurenčnost in uspešnost.  

Danes je za delodajalce ključnega pomena, da podpirajo ženske in dajejo poudarek na spreminjanje prevladujoče spolne dinamike v podjetjih. V nadaljevanju pišemo o korakih, ki jih lahko organizacije naredijo v podporo enakosti spolov. 


Omogočite delo od doma 


Kakor smo videli v zadnjem letuje vodstvene pozicije mogoče uspešno opravljati iz domače pisarne. Poiščite načine, kako omogočiti fleksibilnost tudi pri pozicijah, ki tradicionalno ne veljajo za fleksibilne.  


 


Komunicirajte prednosti 


Pomik podjetij v smeri enakosti spolov na delovnem mestu je veliko več kot samo etična  odločitev. Podatki so jasni –  podjetja z ženskami na vodilnih položajih so lahko celo bolj uspešna. Številne študije v zasebnem sektorju so pokazale, da več žensk v podjetju in boljše ravnovesje med spoloma na vodstvenih položajih izboljšuje produktivnost, poslovne rezultate in gospodarstvo na splošno.  


 


Odgovornost za napredek 


Da bi bili resnično uspešni pri zmanjševanju vrzeli med spoloma, je potrebno strategijo sprememb voditi z vrha. Vodstvo mora prevzeti odgovornost za spremljanje in merjenje napredka.  


 


Odstranite ovire 


Prepoznajte ovire v vašem podjetju, s katerimi se ženske tradicionalno srečujejo pri delu - pomanjkanje ženske vzornic na vodilnih položajih, začrtane poklicne poti za ženske in moške in omejen dostopa do mentorjev ter vplivnih mrež za ženske. Ko jih najdete, ugotovite, kako jih odpraviti. Vse se začne z aktivnim poslušanjem; najboljše vodje sprašujejo zaposlene, kaj potrebujejo za uspeh. 


 


Začnite odločnim »da« 


Načrtovanje nasledstev je lahko drznejše. Namesto, da rečemo, da so ženske premalo izkušene,  se vprašajmo: »Kako ji lahko pomagamo, da bo lažje uspela?« Pomoč in podpora sta dva izmed glavnih faktorjev, ki lahko vplivata na to, koliko vodstvenih položajev bodo ženske zasedale.  


 


Naj bodo cilji merljivi 


Voditelji morajo vedeti, da je cilj uravnoteženje žensk in moških na vodilnih položajih. Pogled na makro številke ni dovolj. Komunicirajte kako se bodo stvari spremenile in kako bo videti podjetje takrat, ko bodo spremembe močno inkorporirane v kulturo. Če ne vidimo željenih merljivih rezultatov, bo potrebno strategijo spremeniti. 


 


Identificirajte potrebne veščine  


Ugotovite katere veščine so potrebne za napredek. S kratkimi usposabljanji in treningi lahko v zelo hitrem času omogočite, da zaposleni preidejo iz enega delovnega mesta na drugega. Uspešno.  


 


Želja po pridobivanju novega znanja in veščin 


Sedaj je najboljši čas, da se osredotočimo na to, da zaposlenim pomagamo razvijati tehnične veščine kar se da hitro, hkrati pa zaposlujemo ljudi, ki so pripravljeni na enje novih veščin. To lahko resnično preoblikuje prihodnost podjetja, kjer je poglavitno, da so zaposleni pripravljeni na vloge v katerih je potrebno konstanto učenje in napredek.  


 


Zaposlujmo ljudi z mehkimi veščinami 


Pri selekciji novih zaposlenihse osredotočite na iskanje ljudi z mehkimi veščinami, kot so komunikacija, sodelovanje, ustvarjalnost in radovednost. Te veščine so najbolj cenjene in jih je najtežje najti. Zaposleni s takšnimi veščinami ne bodo imeli nobenih težav pri prehajanju iz ene vloge v drugo. 


 


Dobra novica je, da je prihodnost odnosov in pogojev na delovnem mestu, ki si jo želijo ženske zelo blizu temu, kar si želijo vsi zaposleni – več prilagodljivosti, dela na daljavo, v varnem in bolj enakovrednem okolju.  


 


Članek je bil povzet po besedilu  na spletni strani ManpowerGroup. 

31.05.2021

Miti in neresnice o kadrovskih agencijah

Večina kandidatov in podjetij si kadrovske agencije prvenstveno predstavlja kot posrednika pri zaposlovanju. Zaradi razvejane mreže povezav in dobrega poznavanja trga dela, lahko kadrovske agencije podjetjem vsekakor pomagajo pospešiti in poenostaviti postopek najema zaposlenih ali iskanja in selekcije, vendar pa številne agencije ponujajo veliko širši spekter kadrovskih storitev in rešitev – od razvoja kadrov, psiholoških testiranj, analiz trga in plačnih pričakovanj, zadovoljstva zaposlenih in številne druge.

14.05.2021

RAZISKAVA: Sodobni trg dela – ali še vedno obstaja neenakost pogojev dela med spoloma?

Danes se bolj kot kadar koli prej posvečamo enakopravnosti med spoloma, vendar pa smo še vedno ujeti v začarani krog pogovorov in diskusij, zakaj kljub temu na vodstvenih položajih nimamo enakovredno zastopanih žensk. Ali ženske iz tekme izvzame korporativna kultura, ki je osredotočena na moške voditelje, ali je to posledica usklajevanja zasebnega in poklicnega življenja ter konkurenčnega pritiska z vrha? Ali so napredovanja namenjena moškim, ne glede na enako raven uspešnosti? V nadaljevanju bomo skušali izpostaviti nekaj podatkov, ki odgovarjajo na zgornja vprašanja.

05.05.2021

VPRAŠALI SMO MLADE: Kako lahko podjetja privabijo mlade talente?

“Bitka za talente” je izraz, ki ga širša publika morda še ne pozna tako dobro, saj smo bolj vajeni ravno nasprotnega – “bitke za zaposlitev”. Čeprav je izraz “bitka” na prvi pogled pretiran, je povsem na mestu, saj je tudi trenutna situacija precej ekstremna – rekruterji iz vseh možnih industrij se borijo za posameznike, ki jih smatramo kot talente. Ker pa je za določeno delovno mesto primernih le nekaj posameznikov, je za podjetja ključno, da privabijo mlade talentirane posameznike, saj je od zaposlenih seveda odvisna tudi uspešnost podjetja.