Prijavi se

Deli

Nazaj na blog

Česa si zaposleni želijo in kaj pričakujejo od delodajalca?

Raziskava skupine ManpowerGroup v sodelovanju z Thrive Global, vodilnim tehnološkim podjetjem na področju vedenjskih sprememb, odkriva, kako pomembna je fleksibilnost za zaposlene in kako jim lahko pomaga do večje uspešnosti in zadovoljstva na delovnem mestu.

 



 


Kaj pa pomeni biti uspešen in zadovoljen na delovnem mestu? Po navedbah zaposlenih to pomeni, da imaš možnost poslovne rasti, skrbeti za duševno zdravje in dobro počutje ter višji smisel pri svojem delu. V zadnjih dveh letih se je trg dela nepreklicno spremenil, pandemija je sprožila popotresne premike trendov, ki so se začeli odvijati že kar nekaj časa nazaj. Delodajalci se soočajo z velikim primanjkljajem talentov, zato smo lahko priča veliki “bitki za talente” med podjetji.


 


Kako pa zgleda prihodnost? Nič ne kaže, da se bo trend spremenil, saj demografske spremembe kažejo celo na poslabšanje situacije glede pomanjkanje kadra. Pošteno plačilo in stabilnost zaposlitve bosta vedno pomembna, čeprav lahko o njiju govorimo zgolj kot o higienikih. Zaposleni pa pričakujejo več – od njihovih delovnega življenja in od njihovih delodajalcev. Zaposleni nočejo samo delati, želijo biti uspešni in zadovoljni. Zato morajo delodajalci prisluhniti, premisliti in slediti smernicam, da lahko zadržijo talente na trgu.


 


ManpowerGroup je zbral in analiziral odgovore več kot 5000 zaposlenih iz storitvenega sektorja, različnih podjetij kot tudi iskalcev zaposlitve v petih različnih državah (Avstralija, Francija, Italija, Združeno kraljestvo in Združene države Amerike), da bi izvedeli, kaj je za posameznike pomembno na delovnem mestu. Pri raziskavi so sodelovali s podjetjem Thrive, ki je vodilno tehnološko podjetje na področju spreminjanja vedenja. 


 


»Trenutno živimo v konstantno spremenljivem svetu, vendar imamo hkrati priložnost, ki se ponudi enkrat na generacijo, in sicer priložnost ponovne opredelitve tega,  na kakšen način bomo delali in na kakšen živeli. Napredno misleča podjetja morajo odpraviti idejo o delu in življenju, ki se odraža v mitu o "ravnotežju med poklicnim in zasebnim življenjem," in sicer z vpeljavo dobrega počutja v sam potek dela in vlaganjem v najpomembnejše – v ljudi. “ Arianna Huffington, ustanoviteljica in direktorica podjetja Thrive


 



  1. Testiranje meja fleksibilnosti


Uspešno delovno okolje podpira celostnega človeka, daje  dobro počutje in  zaposlenega ter njegovo mentalno zdravje na prvo mesto. Posamezniki si želimo integracijo življenja in dela z upoštevanjem dejstva, da na delovno mesto prinesemo sebe celostnega.  Hibridno delo in delo na daljavo sta tlakovala pot fleksibilnemu načinu dela, ki mnogim zaposlenim omogoča več prilagodljivosti.


Zaposleni v vseh sektorjih na vseh ravneh zahtevajo več izbire in avtonomije pri delu. Fleksibilnost na splošno, ne le fleksibilno delo samo po sebi, bo trajna dediščina pandemije. Delodajalci bodo morali prisluhniti,  se stalno prilagajati in se odzivati na to, kar zaposleni želijo – zdaj bolj kot kadarkoli prej. 


Fleksibilnost poganja uspešnost podjetij, tako organizacije, ki ponujajo več fleksibilnosti glede tega kdaj, kje in koliko bodo zaposleni delali, pravijo, da je  55 % njihovih zaposlenih “top performerjev”  v primerjavi s samo 36 % v organizacijah s  standardnim 40-urnim delovnim tednom.


 


 



 


 



  1. Ponovno vrednotenje vloge vodje in »pravil« vodenja


“Zaposleni vse bolj zahtevajo, da njihovo glavno poslanstvo ni samo ustvarjanje dobička. Iščejo kulturo pristnosti in zaupanja ter vodje, ki so vzor in negujejo te kvalitete pri sebi in drugih. Preveč vodij še vedno verjame v zgrešeno predstavo, da kaotični časi zahtevajo,  da so v stalnem gibanju ter delajo na polno paro. Pravzaprav je ravno nasprotno. Najboljši način vodenja podjetja je najprej  pridobiti zaupanje in se smiselno povezati z zaposlenimi ter da vodje pogledajo tudi vase in se povežejo sami s seboj.” Arianna Huffington, Founder & CEO of Thrive


 


Za uspešne in zadovoljne zaposlene je najbolj pomembno zaupanje. Opolnomočenje vodij in menedžerjev s pravimi veščinami za podporo zaposlenim, bo pomagalo organizacijam pri izpolnjevanju individualnih zaposlenih in poslovnih potreb.


 


 



 


 



  1. Kaj si želijo moški in kaj si želijo ženske?


Ženske in moški so tekom pandemije doživljali različne izzive, njihove posebne zahteve do delodajalcev pa se konstantno spreminjajo.


Če bodo delodajalci tako moškim kot ženskam ponudili fleksibilnost, ki jo potrebujejo za večjo uspešnost,  najširšega možnega nabora kandidatov za pridobivanje in zadržanje najboljših talentov.


 


 



 


 



  1. Prijazno okolje za delovno aktivne starše


Po kombiniranju dela, šolanja od doma in zasebnega življenja v preteklih dveh letih, delovno aktivni starši želijo več podpore na področju zdravja, izobraževanja in učenja novih veščin. Zaposleni starši želijo napredovati v svoji karieri in opravljati smiselno delo, prav tako pa si želijo podporo v smislu fleksibilnosti, ki jo potrebujejo pri skrbi za otroke ali starejše sorodnike.


Za uspešnost na delovnem mestu je potrebno staršem zagotoviti podporo, ki jo potrebujejo za obvladovanje negotovih časov s čim manj stresa.


 


 



 


 


Zaposleni potrebujejo podporo pri skrbi za duševno zdravje


Zaradi pandemije so morala podjetja duševno zdravje prioritetno postaviti na prvo mesto dnevnega reda. Zaposleni želijo, da jih delodajalci še naprej podpirajo in jim pomagajo pri vzdrževanju dobrega počutja in duševnega zdravja.


Po navedbah in ugotovitvah raziskave mladi zaposleni občutijo znatno večjo preobremenjenost, vendar pa so sedaj bolj pripravljeni razpravljati o duševnem počutju na delovnem mestu ter poiskati pomoč, ki jo potrebujejo od delodajalcev.


Delodajalci bodo v prihodnosti so še pogosteje pozvani k preprečevanju izgorelosti, krepitvi odpornosti in krepitvi psihičnih sposobnosti s strani svojih zaposlenih. Na dobro počutje ne moremo več gledati kot na ugodnost, temveč kot na bistveno strategijo za uspešnost posameznikov in podjetja.


 


 



 


 


Celotno poročilo si lahko preberete na spodnji povezavi.


 


 

17.07.2023

SATR H2 2023: Trendi gibanja plač in zaposlovanja za drugo polletje 2023

Na trgu dela smo priča velikim strukturnim neskladjem med povpraševanjem in ponudbo ustreznega kadra. V številnih dejavnostih kritično primanjkuje delavcev, prav tako pa smo v zadnjih mesecih dosegli najnižje število brezposelnih v samostojni Sloveniji in eno najnižjih stopenj anketne brezposelnosti v EU. Ključnega pomena je, da delodajalci poznajo aktualno situacijo na trgu dela, saj jim omogoča ustrezno usklajevanje plačne politike in zaposlitvene strategije.

12.06.2023

Gradimo HR skupnost prihodnosti

Pretekli teden smo na Manpower Slovenija gostili dogodek "Gradimo HR skupnost prihodnosti: Meet-up za študente in podjetja," kamor smo povabili uspešne kadrovske strokovnjake in alumne programa HR Starter, ki so lahko prisluhnili poučnim in relevantnim temam iz HR področja. Dogodek je bil tako epilog letošnjega programa HR Starter, pri organizaciji katerega smo sodelovali že tretje leto. Deljenje znanja in dobrih praks je eden izmed ključni načinov, ki omogoča strokovno in osebno rast ter naprede, zato smo z dogodkom želeli omogočiti bolj osebno srečanje kadrovskih strokovnjakov in študentov, ki se lahko drug od drugega veliko naučijo.

31.05.2023

HR Starter: Mladi talenti oblikujejo prihodnost HR sveta že tretje leto zapored

Pri Manpower Slovenija smo v začetku maja že tretje leto zapored uspešno zaključili sodelovanje pri organizaciji programa HR Starter, ki ga izvaja organizacija HR World. Brezplačen spletni kadrovski tečaj HR Starter je namenjen študentom, mladim diplomantom in magistrom, cilj programa pa je opolnomočenje mladih talentov, da pridobijo potrebna znanja in veščine, ki jim bodo odprla vrata za delo na področju upravljanja s človeškimi viri.