Sanjski delodajalec
Back

Kako postati sanjski delodajalec?

To je vprašanje, za katerega bi vsi delodajalci plačali milijone, da bi izvedeli odgovor. Na srečo ta pravega odgovora NI, tako da si lahko radovedni delodajalci mirno oddahnete.

Vsak mlad posameznik, mlad talent, mlad iskalec zaposlitve je individualna osebnost, ki ima svoje specifične potrebe in svoje specifične motivatorje. Pa vendar, če potegnemo črto, obstajajo nekatere skupne značilnosti, ki zaznamujejo generacijo »z«. Za odkritje teh značilnosti na srečo niso potrebni milijoni. Vse kar delodajalci morate narediti, da pridete do njih, je da zaposlite mlade talente in jih opazujete, se pogovorite z delodajalci, ki že imajo izkušnje pri zaposlovanju milenijcev ali pa se posvetite analizi tega področja po spletu, kot npr. z branjem tega člankov.

*3 stvari, ki si jih mladi talenti resnično želimo od svojih delodajalcev

__možnost; Največji »burn« za mlade iskalce zaposlitve polne ambicij pri iskanju prve zaposlitve na nekem področju je, ko zagledajo pripis na oglasu za sanjsko delovno mesto: 7+ let delovnih izkušenj. Čeprav nekatera delovna mesta to z vso pravico zahtevajo – sveže pečen študent z diplomo v roki ne more odkorakati naravnost na delovno mesto direktorja multinacionalke (ali pač?)… je za vsako organizacijo zaposlovanje mlade generacije zagotovo pametna in vredna investicija. Prispeva svež pogled ter nove pristope in načine razmišljanja, ki so lahko ključni za prihodnost organizacije/podjetja v hitro spreminjajočem se svetu, v katerem živimo.

__ mentorstvo; Enkrat ko se odločite dati priložnost mlademu talentu, mu zagotovite tudi ustreznega mentorja, ki ga bo popeljal do vseh potrebnih temeljnih znanj in sistemov potrebnih za uspešno delo pri vas. To je osnovno gorivo, ki ga mlada oseba potrebuje na samem začetku karierne poti. Mentorstvo omenite že v oglasu za delovno mesto, ter predhodno seveda poskrbite za ustrezno usposobljenost vaših mentorjev.

__razvoj; Dinamika dela, kreativnost in priložnosti za razvoj na različnih področjih - priljubljena metoda osebnostnega in kariernega razvoja pri mladih je možnost mednarodnega sodelovanja, pa tudi če le-to poteka preko spleta.

*3 stvari, ki jih mladi talenti resnično potrebujemo od svojih delodajalcev

__fleksibilnost; Že precej znan in vedno bolj priznan faktor – fleksibilnost glede kraja dela (office, remote ali hybrid sistem), urnika (dopoldan, popoldan, dvoizmensko…), delavnika (nekdo naredi v 6 h, kar nekdo naredi v 8 h) sistema nagrajevanja (bonusi, prosti dnevi, potovanja…). Verjamete ali ne, tudi ambiciozni mladi imamo radi čas za osebno življenje ter hobije izven službe.

__občutek varnosti; To pomeni lahko pogodbo za daljše obdobje ali pa bingo – pogodbo za nedoločen čas. Varnost se nanaša tudi na ravnotežje med delom in počitkom oz. osebnim življenjem – zaupanje v delodajalca, da zaposlenega ne bo vodil do izgorelosti na račun lastnih ambicij. In pa seveda na odsotnost mobinga – tema, na katero bi lahko napisali cel roman.

__vzdušje; Nenazadnje je tu še najbolj pomemben faktor. Če želite delodajalci pridobiti tisto najboljše od mladih talentov, naj vam bo prioriteta ustvarjanje pozitivnega vzdušja v ekipi na delovnem mestu. Mladi so pripravljeni v kolektivu s pozitivnim vzdušjem na več produktivnega dela, predvsem pa bi vsakič izbrali raje »kul kolektiv« kot »vse prej kot kul kolektiv«, tudi če bi pri slednjemu za isto količino dela zaslužili veliko več denarja (!). Upam, da boste to milenijsko top skrivnost izkoristili na najboljši možen način.

To so zgolj nekatere izmed mnogih ključnih točk, ki jih je pomembno upoštevati na poti k pokalu za sanjskega delodajalca. Za konec vam podam še krajšo, a hkrati daljšo pot, ki jo lahko uberete: posvetite se svojemu mlademu talentu, pokažite zanimanje za njega kot do osebe in ne zgolj delavca, odkrijte tiste ključne potrebe, želje in na njihovi osnovi vpeljite ključne motivatorje v delovno prakso.

To je tisto kar si mladi resnično NAJBOLJ želimo in kar NAJBOLJ potrebujemo od svojega sanjskega delodajalca.

Nastasja je  športna psihologinja s širokim spektrom zanimanja in delovnih izkušenj. Že kot otrok je bila »na vseh koncih« in vedno uživala v aktivnostih, v katerih sem imela možnost biti kreativna in samostojna. Kljub temu da rada nekatere naloge opravlja individualno, imam zaradi ljubezni do sodelovanja z drugimi veliko motivacije za doseganje ciljev znotraj pozitivne in produktivne ekipe. Poleg kreativnosti, ekipnega dela in dinamike ji je pomembna tudi sedaj že zelo uveljavljena fleksibilnost na delovnem mestu ter poslanstvo organizacije, v kateri sem zaposlena.

 

Nastasja Minja, mag. športne psihologije

Druge objave

Zakaj nekatera podjetja delujejo kot "magnet za talente"?

Zakaj so nekatera podjetja pravi "magnet za talente"?

Ko se podjetja strateško odločijo za vlaganje v razvoj svojih zaposlenih in jim omogočijo pridobivanje novih veščin, ti postanejo bolj prilagodljivi…
Kako Lidl Slovenija skrbi za blagovno znamko delodajalca?

Intervju: Kako Lidl Slovenija skrbi za blagovno znamko delodajalca?

Sara Habjan je vodja kadrovske službe z več kot 10-letnimi izkušnjami, vključno z generičnim zaposlovanjem, zadrževanjem, iskanjem in izbiro vodilnih…
HR Starter - Klara Nemec

Izkušnja s programom HR Starter: Poglobljeno spletno potovanje v svet kadrovanja

V današnjem dinamičnem in hitro spreminjajočem se poslovnem svetu je upravljanje človeških virov postalo zelo kompleksno in ključno za uspeh…
Iskanje zaposlitve nasveti

Nasveti za iskanje prve zaposlitve

Vstop na trg dela in iskanje prve redne zaposlitve večini mladih predstavlja vrelec stresa. Pred tem nam izobraževalni sistem zagotavlja občutek…
Zastopniki kandidatov

Nismo le rekruterji, temveč zastopniki kandidatov

Čas, ko so ljudje zvesto služili istemu delodajalcu skozi celotno kariero, se spreminja. Čedalje več kandidatov pogosteje menja zaposlitev, ne nujno…
Kako lahko podjetja privabijo mlade talente?

Kako lahko podjetja privabijo mlade talente?

Podjetja se dandanes soočajo z marsikatero težavo zaradi razlik med mladimi in obstoječimi zaposlenimi – mladi imamo drugačne navade, vrednote, želje…
Vpliv transparentnosti na uspešnost organizacije

Vpliv transparentnosti na uspešnost organizacije

Transparentnost, kot ena izmed temeljnih vrednot organizacije, spodbuja odprtost med zaposlenimi ter prenosom in deljenjem informacij.
delo od doma, fleksibilno delo

Oblike dela se spreminjajo

V preteklosti je delodajalec organiziral delo in delovno mesto bodisi v podjetju ali na terenu. V času pandemije so se podjetja čez noč organizirala…
Gamifikacija v kadrovskem menedžmentu

Gamifikacija v kadrovskem menedžmentu

Gamifikacija vključuje uporabo elementov igre in miselne naravnanosti v vsakodnevnih situacijah, ki se vse pogosteje uporablja v poslovanju.
loading-gif