Kakšno "delo od doma" si želijo mladi?
Back

Kakšno "delo od doma" si želijo mladi?

Želimo si svobode in fleksibilnega dela, hkrati pa želimo biti del podjetja ali skupine, s katero smo povezani in do nje čutimo pripadnost. Mladi ne vidimo velike razlike med delom in svojim življenjem, zato pričakujemo, da bomo delo, ki ga opravljamo opravljali z veseljem, hkrati pa bo prineslo neko dodano vrednost podjetju.

Glede na to, da si mladi želimo ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem ni nič nenavadnega, da nam delo od doma ugaja. Delo od doma prinaša ravno fleksibilnost in svobodo, ki si je želimo. Nenazadnje pa smo odraščali z digitalno tehnologijo, zato je njena vsakodnevna uporaba za nas samoumevna.

Delo od doma lahko hitro zabriše mejo med delom in prostim časom, zato je dobro, da podjetja oziroma vodilni v podjetju ali menedžerji s svojimi zaposlenimi vzpostavijo jasno komunikacijo, uskladijo urnike glede sestankov in poskrbijo za zadovoljstvo zaposlenih. V pomoč pri uskladitvi urnikov so lahko koledarji kjer imajo vsi pregled nad urniki sodelavcev, da se lahko lažje uskladijo. Prav tako je dobro, da se dogovorijo za časovno omejeno klicanje in pošiljanje e-sporočil na čas delovnika, saj se s tem zmanjša pritisk na posameznike, da morajo odgovoriti takoj, če tudi je že izven delovnega časa. Pri komunikaciji lahko pomagajo ločena omrežja ali platforme za poslovno in privatno komuniciranje kot so na primer Microsoft Teams, Zoom in Facebook, saj tako poskrbimo za lažje ohranjanje socialnih vezi pri delu od doma. Pomemben je tudi dostop do aktualnih informacij, kar lahko rešimo s »floor meetingi«. S tem preprečimo, da bi se zaposleni počutili izključeni, hkrati pa bodo ohranjali pripadnost podjetju. Prav tako pa je na vsakem posamezniku odgovornost, da upravlja s svojim časom in si določi do kdaj traja delo, če ni specifično omejeno z delovnikom in kdaj je čas za odmor. Posameznik si lahko upravljanje časa organizira s pomočjo dnevnih urnikov, časovno omejenih nalog in postavljanjem SMART ciljev ter prioritet z ABC ali Eisenhowerjevo metodo.

Zadovoljstvo na delovnem mestu igra ogromno vlogo za mlade. Dobro počutje poskrbi za nekaj dodatne motivacije in dodane vrednosti na delovnem mestu. Za dobro počutje zaposlenih pri delu od doma lahko podjetje poskrbi z aktivnimi odmori, organiziranimi neformalnimi online druženji, spoprijemanjem s stresom in možnostjo pogovora z nadrejenim o izzivih dela od doma.

Posamezniki pa seveda delujemo na različne načine, zato enim delo od doma ustreza bolj, spet drugim manj. Delo od doma v večini prinaša tudi to, da se lahko sami odločimo, kdaj bomo začeli delati in kdaj bomo končali, če ne upoštevamo rednih sestankov. Seveda pa so različne stopnje svobode in fleksibilnosti povezane z zaupanjem vodilnih v podjetju.

Po mojem mnenju je za mlade najbolj optimalen hibriden model dela, kjer na primer tri dni delaš od doma in dva dni v podjetju. Takšen način dela omogoča, da lažje uskladiš zasebno in poklicno življenje, imaš več fleksibilnosti, hkrati pa vzdržuješ oseben stik s sodelavci.

 

Maša Zupanc, študentka na Fakulteti za družbene vede, sociologija - upravljanje organizacij, človeških virov in znanja

Druge objave

Motiviranje zaposlenih

7 učinkovitih metod za motiviranje zaposlenih

V vse bolj konkurenčnem poslovnem okolju je ohranjanje angažiranosti zaposlenih ključnega pomena.
Kako prepoznati izgorelost?

Sindrom izgorelosti – kaj je in kako ga prepoznati?

V današnjem času, kjer tempo življenja nenehno narašča, je stres postal skoraj vsakodnevni spremljevalec. Vzroki zanj so različni, vse od osebnih…
Karierna sidra

Spoznajte, kaj vam je pri delu pomembno in kaj vas motivira

Ali ste se kdaj vprašali, zakaj vas določeno delo osrečuje, vam daje zadovoljstvo, medtem ko pravite, da nekega dela ne bi mogli opravljati in se v…
Leading with heart

Vodenje s srcem – edini pravi način vodenja za nove generacije!

Ljudje smo si različni. Različno čutimo, različno sprejemamo vsakodnevne dogodke in težave ter se različno soočamo z njimi. To ni odvisno samo od…
Zakaj nekatera podjetja delujejo kot "magnet za talente"?

Zakaj so nekatera podjetja pravi "magnet za talente"?

Ko se podjetja strateško odločijo za vlaganje v razvoj svojih zaposlenih in jim omogočijo pridobivanje novih veščin, ti postanejo bolj prilagodljivi…
Kako Lidl Slovenija skrbi za blagovno znamko delodajalca?

Intervju: Kako Lidl Slovenija skrbi za blagovno znamko delodajalca?

Sara Habjan je vodja kadrovske službe z več kot 10-letnimi izkušnjami, vključno z generičnim zaposlovanjem, zadrževanjem, iskanjem in izbiro vodilnih…
HR Starter - Klara Nemec

Izkušnja s programom HR Starter: Poglobljeno spletno potovanje v svet kadrovanja

V današnjem dinamičnem in hitro spreminjajočem se poslovnem svetu je upravljanje človeških virov postalo zelo kompleksno in ključno za uspeh…
Iskanje zaposlitve nasveti

Nasveti za iskanje prve zaposlitve

Vstop na trg dela in iskanje prve redne zaposlitve večini mladih predstavlja vrelec stresa. Pred tem nam izobraževalni sistem zagotavlja občutek…
Zastopniki kandidatov

Nismo le rekruterji, temveč zastopniki kandidatov

Čas, ko so ljudje zvesto služili istemu delodajalcu skozi celotno kariero, se spreminja. Čedalje več kandidatov pogosteje menja zaposlitev, ne nujno…
loading-gif