Po zadnjih podatkih Evropske unije je povprečna stopnja brezposelnosti v EU 5,9 %. Slovenija se uvršča na 4. mesto s 3,3-odstotno brezposelnostjo, Madžarska na 8. mesto s 4,3 %, Hrvaška pa na 10. mesto s 4,9 %.
Brezposelnost pod 5 % pomeni, da je na voljo zelo malo kandidatov. V takih razmerah morajo podjetja uporabiti več strategij za soočanje s tem izzivom.
Izbirajo lahko med kratkoročnimi neposrednimi strategijami, kot so konkurenčne plače in izplačilo ugodnosti, širjenje iskanja kandidatov na mednarodne trge ali sodelovanje z agencijami za zaposlovanje. Še trajnejše rezultate pa prinese kombinacija teh strategij z vlaganjem v razvoj zaposlenih in krepitvijo delodajalčeve blagovne znamke.
Ko se podjetja strateško odločijo za vlaganje v razvoj svojih zaposlenih in jim omogočijo pridobivanje novih veščin, ti postanejo bolj prilagodljivi in lahko prevzamejo različne vloge. To ne omogoča le napredovanja znotraj podjetja, ampak je pogosto cenejše in učinkovitejše kot nenehno iskanje novih kadrov.
Raziskava podjetja Gallup (2022) kaže, da zaposleni ob menjavi delovnega mesta pričakujejo 31-odstotno višjo plačo. Možnosti za napredovanje in pridobivanje novih veščin prav tako povečujejo motivacijo in lojalnost zaposlenih, kar je ključno za delodajalčevo blagovno znamko.
Kaj pravzaprav pomeni "blagovna znamka delodajalca"?
Ni le modna fraza, temveč jedro uspešnega zaposlovanja. Vpliva na vse – od privabljanja najboljših kandidatov do zmanjšanja fluktuacije – in omogoča, da delodajalec izstopa na izjemno konkurenčnem trgu dela.
Preprosto povedano, blagovna znamka delodajalca je ugled, ki ga podjetje uživa med kandidati na trgu dela.
Kot kadrovska agencija opažamo, da se izzivi pri iskanju kandidatov med podjetji razlikujejo, veliko pa je odvisno od moči blagovne znamke delodajalca.
Kaj uspešna podjetja delajo drugače?
Poleg osredotočanja na razvoj zaposlenih, nadgradnjo veščin in prekvalifikacijo uspešna podjetja vlagajo tudi v druge ključne vidike:
Podjetja z močno blagovno znamko delodajalca jasno izražajo svojo vizijo, poslanstvo in vrednote, s čimer pritegnejo talente, ki se ujemajo z njihovo kulturo.
Primer tega je lahko tehnološki velikan, podjetje Apple. Njihova blagovna znamka temelji na inovativnosti, ustvarjalnosti in vplivu, ki ga imajo zaposleni na svet.
Apple išče posameznike, ki delijo te vrednote, kar zagotavlja dolgoročno zadržanje kadrov.
Poleg privabljanja ustvarjalnih in inovativnih posameznikov Apple s svojo kulturo spodbuja njihove ideje in ustvarja okolje, kjer si zaposleni želijo razvijati in prispevati k skupnim ciljem.
Prvi vtis kandidata o podjetju se pogosto oblikuje med postopkom zaposlovanja. Izkušnja kandidata se začne z jasno komunikacijo v oglasih za delo, na razgovorih in med pogajanji.
Kandidati cenijo transparentnost, prijaznost in povratne informacije, tudi če naposled niso izbrani za delovno mesto. Pozitivna izkušnja se nadaljuje skozi uvajanje, zaposlitev in tudi ob zaključku sodelovanja.
Negativna izkušnja pa lahko dolgoročno škodi ugledu podjetja. Dobra izkušnja medtem povečuje možnosti, da se kandidat vrne ali podjetje priporoči drugim.
Popolnoma možno je zaključiti sodelovanje z zaposlenim in hkrati ohraniti odlične dolgoročne odnose.
Če želimo, da potencialni kandidati spoznajo našo kulturo, jo moramo uspešno komunicirati tako interno, kot tudi zunaj podjetja.
S prisotnostjo na družbenih omrežjih ali drugih platformah lahko podjetja predstavijo uspehe, projekte, kulturo, dogodke in zgodbe zaposlenih ter s tem ustvarijo transparentno podobo, ki privablja talente.
Potencialni kandidati pogosto iščejo informacije o podjetjih na platformah, kot so LinkedIn, Facebook, X (nekdanji Twitter), Instagram ali v spletnih skupnostih, kot so Facebook skupine in Reddit forumi.
Prikaz resnične kulture podjetja z objavami, kot so videoposnetki iz delovnega okolja ali izjave zaposlenih, kandidatom ponuja vpogled v delovanje podjetja in jasna pričakovanja glede delodajalca. To gradi zaupanje in povečuje prepoznavnost na trgu dela.
Poleg tega aktivna prisotnost na družbenih omrežjih krepi povezavo s trenutnimi zaposlenimi in povečuje njihov občutek pripadnosti.
Ključno je izbrati pravo platformo, kjer so vaši (potencialni) zaposleni aktivni.
Osredotočite se na kanale, ki privabljajo želeni kader, na primer LinkedIn za strokovne profile, Instagram za ustvarjalne, mlajše kandidate, in X za tehnološke profile.
Ksenja Osolnik, Head of Marketing for Manpower Slovenia, Croatia and Hungary