Gamifikacija vključuje uporabo elementov igre in miselne naravnanosti v vsakodnevnih situacijah, ki se vse pogosteje uporablja v poslovanju. Gamificirana vsebina zajema bistvo računalniške igre in njene atribute, kot so zabava, igra, preglednost, oblikovanje, točkovanje, tekmovanje, pa tudi "zasvojenost" igralcev in jih uporablja za vrsto procesov v podjetju. Uporaba gamifikacije ima nešteto prednosti pri organiziranju poslovanja in kadrovskih procesov. Povečuje angažiranost in produktivnost; spodbuja ustvarjalnost; povečuje motivacijo; izboljšuje komunikacijske procese; uvaja inovativno dinamiko; razvija specifične veščine; in nenazadnje, razvija blagovno znamko delodajalca.
Verjetno se sprašujete, kateri kadrovski procesi so dejansko lahko gamificirani. Najbolj pravilen odgovor bi bil – skoraj vsi.
Poskušajte si zamisliti konkretno podjetje. Namesto izpolnjevanja nešteto testov, lahko odigrate igro kot del postopka iskanja in selekcije. Ali ne bi bilo to bolj privlačno? Manj stresno? Bi tekmovanje skozi igro spreobrnilo testiranje v pozitiven izziv ter vas motiviralo in vzpodbudilo, da igro zaključite? Kaj pa če bi igra imela enake psihometrične značilnosti kot test, ali ne bi podjetje s tem zadelo »dve muhi na en mah« - na eni strani bi imeli veljaven in natančen postopek iskanja in selekcije, na drugi strani pa bi želi sadove dobrega zaposlovalca, saj bi zagotovili zabavno izkušnjo vsem vključenim v selekcijski proces? Če ste pri tem pokimali z glavo, obiščite Revelian in spoznajte, kako gamificirati vaš proces psihološkega testiranja.
Sedaj pa si predstavljajte, da dobite službo v tem podjetju in namesto, da greste skozi dolgočasen proces uvajanja, kjer zgolj sedite za svojo mizo in prebirate na kupe gradiva, igrate igro preko katere spoznavate svoje novo podjetje. Sliši se zanimivo, kajne? In kar je najboljše, to lahko počnete v živo, v pisarni ali preko spleta skozi video igro. Naš prvi predlog za to bi bila ADA, lahko pa ste kreativni tudi v okviru dela v pisarni – za novega sodelavca izvedite lov na zaklad in opazujte kako se v določenem časovnem okvirju znajde v pisarniškem okolju, z zagotovljeno zabavo.
Gamifikacijo lahko uporabite tudi za izboljšanje produktivnosti. Predstavljajte si, da delate v podjetju, kjer namesto četrtletnih sestankov za pregled uspešnosti s svojim menedžerjem, zbirate točke in značke za dobro opravljeno delo ali izgubljate točke, ko niste produktivni; kjer na podlagi teh točk tekmujete s svojimi kolegi in osvojite nagrade za odlične rezultate. Zabavno, kajne? Ko se delo spremeni v igro, se dvigne nivo morale, produktivnosti in promet podjetja.
Eden od segmentov HR je še posebej dovzeten za gamifikacijo sta učenje in razvoj. Učenje je naravni kontekst v katerem je mogoče uporabiti igro, saj sta motivacija in vključenost izrednega pomena za pozitivne učne rezultate. Ali ste vedeli, da so številne študije pokazale, da igre, še zlasti pa video igre, veljajo za enega najboljših učnih formatov? Drži! Zahvaljujoč simulaciji in tehnikam gamifikacije, video igre omogočajo večjo vključenost zaposlenih, stimulirajo več možganskih celic, krepijo samozavest, povečujejo količino naučene snovi, zagotavljajo neposredne praktične izkušnje v varnem okolju in nenazadnje, omogočajo učinkovitejše in dolgotrajnejše učenje. Vse to se dogaja medtem, ko se vi zabavate! In, ko boste želeli, da bo vaš naslednji trening podoben igri, obiščite Gamelearn in spremenite svoje učne in razvojne procese v igrive izzive.
Varno igralno okolje olajša miselni proces, razvija komunikacijo in izboljšuje reševanje problemov. Ena od metod, ki je še posebej uporabna za to, zaradi česar največkrat posežemo po njej kadar gre za team buildinge, strateška načrtovanja, implementacijo kulture podjetja ali katere koli druge situacije, kjer bi želeli doseči spremembo v vedenju, kreativnosti in domišljiji. Ime te metode je LEGO® SERIOUS PLAY®! Skozi proces izkustvenega učenja in medsebojnega spoznavanja LEGO® Serious Play® podpira učinkovit dialog med vsemi člani organizacije, kar posledično vpliva na močnejšo povezanost, boljše razumevanje in koordinacijo med člani ekipe – in vse to med igranjem z LEGO® kockami.
Vendar pa gamifikacija ni vselej uspešna. Če postavite nagrado pred dosežek; če vlada pretirana tekmovalnost; kadar nagrada ne ustreza dani nalogi; ali če so pravila igre preveč zapletena – gamifikacija ne bo obrodila sadov. Moj nasvet bi bil, da najamete strokovnjaka, da opravi delo namesto vas, vi pa opazujte čarovnijo, ki bo nastala.
Milica Marjanović, HR svetovalka in strokovnjakinja za gamifikacijo, Assert international
Milica Marjanović je po izobrazbi magistrica psihologije in konstruktivistična psihoterapevtka, ki ima več kot štiri leta strokovnih izkušenj na področju upravljanja s človeškimi viri. Izkušnje si je nabirala na področju zaposlovanja, ocenjevanja ter vodenja ekip in projektov.
Njen poklicni fokus je na kadrovskem svetovanju, strokovnem usposabljanju, razvoju kadrov ter gamifikaciji. Milica je ena najpomembnejših obrazov gamifikacije ter učenja skozi igro v Srbiji ter je certificirana LEGO® SERIOUS PLAY® izvajalka in trenerka.