Kaj motivira mlade?
Back

Kaj najbolj motivira mlade?

Mladi, ki prav zdaj prihajajo na trg dela, so del generacije Z. Del generacije, ki je s tehnologijo zelo dobro seznanjena, saj jo uporablja že od malih nog. V veliko večji meri kot prej se ta generacija ukvarja z diskriminacijo, inkluzivnostjo vseh ranljivih skupin in opozarjanjem na neenakosti. Ta generacija se v še večji meri zaveda pomembnosti skrbi za tako fizično kot tudi duševno zdravje. 

Tekom študija sem večkrat slišala, da na trgu dela velja, da si mladi želimo fleksibilne zaposlitve, ki bi nam omogočala, da opravljamo več različnih delovnih nalog in kjer nam nikoli ne bi bilo treba skrbeti, da bi zapadli v rutino. Želeli naj bi si delo na projektih, ki je raznoliko, ni pa finančno popolnoma varno in je lahko odvisno od razmer na trgu. Tako bi nekaj mesecev lahko delali več, nekaj mesecev pa manj. Lahko vam zagotovim, da za celotno generacijo, ki prihaja na trg dela, to ne drži. 

S svojo HR Starter ekipo sem se odločila preveriti, kaj mladi dejansko zaznavajo kot privlačno ob iskanju dela. V ta namen smo s kolegicami pripravile kratko raziskavo, kjer so mladi na lestvici od 1 do 10 označili, kateri faktorji so jim pomembni pri iskanju zaposlitve. Ugotovile smo, da si mladi dejansko najbolj želijo možnosti za profesionalni razvoj – udeleževanja raznih treningov, izobraževanj ali delavnic, celo spletnega učenja. Presenetljivo – finančna stabilnost in varnost zaposlitve je za mlade zelo pomembna, celo nadpovprečno pomembna. Še več, kot najmanj pomemben faktor za mlade se je pokazala prav fleksibilnost delovnega okolja. Mladi dajo veliko več na razvoj, tako osebnostni kot profesionalni, na urejene odnose znotraj organizacije in na zadovoljstvo, ki ga dobijo ob delu in ob tem, ko se predstavljajo kot del določenega podjetja.

Zato sama ne bi rekla, da si mladi želimo fleksibilnosti – sploh, ker se podajamo na trg dela v tako negotovi situaciji, kot je sedaj. Mladi si želimo zaposlitve, kjer bi lahko opravljali raznolike delovne naloge, se profesionalno razvijali in izobraževali, želimo pa si tudi določene mere varnosti. Ne dvomim, da je ta želja po varnosti nastala ravno v času epidemije, ki je naše življenje postavila na glavo.


 

Sara Pavlovič, študentka psihologije na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani

Druge objave

Zakaj nekatera podjetja delujejo kot "magnet za talente"?

Zakaj so nekatera podjetja pravi "magnet za talente"?

Ko se podjetja strateško odločijo za vlaganje v razvoj svojih zaposlenih in jim omogočijo pridobivanje novih veščin, ti postanejo bolj prilagodljivi…
Kako Lidl Slovenija skrbi za blagovno znamko delodajalca?

Intervju: Kako Lidl Slovenija skrbi za blagovno znamko delodajalca?

Sara Habjan je vodja kadrovske službe z več kot 10-letnimi izkušnjami, vključno z generičnim zaposlovanjem, zadrževanjem, iskanjem in izbiro vodilnih…
HR Starter - Klara Nemec

Izkušnja s programom HR Starter: Poglobljeno spletno potovanje v svet kadrovanja

V današnjem dinamičnem in hitro spreminjajočem se poslovnem svetu je upravljanje človeških virov postalo zelo kompleksno in ključno za uspeh…
Iskanje zaposlitve nasveti

Nasveti za iskanje prve zaposlitve

Vstop na trg dela in iskanje prve redne zaposlitve večini mladih predstavlja vrelec stresa. Pred tem nam izobraževalni sistem zagotavlja občutek…
Zastopniki kandidatov

Nismo le rekruterji, temveč zastopniki kandidatov

Čas, ko so ljudje zvesto služili istemu delodajalcu skozi celotno kariero, se spreminja. Čedalje več kandidatov pogosteje menja zaposlitev, ne nujno…
Kako lahko podjetja privabijo mlade talente?

Kako lahko podjetja privabijo mlade talente?

Podjetja se dandanes soočajo z marsikatero težavo zaradi razlik med mladimi in obstoječimi zaposlenimi – mladi imamo drugačne navade, vrednote, želje…
Vpliv transparentnosti na uspešnost organizacije

Vpliv transparentnosti na uspešnost organizacije

Transparentnost, kot ena izmed temeljnih vrednot organizacije, spodbuja odprtost med zaposlenimi ter prenosom in deljenjem informacij.
delo od doma, fleksibilno delo

Oblike dela se spreminjajo

V preteklosti je delodajalec organiziral delo in delovno mesto bodisi v podjetju ali na terenu. V času pandemije so se podjetja čez noč organizirala…
Gamifikacija v kadrovskem menedžmentu

Gamifikacija v kadrovskem menedžmentu

Gamifikacija vključuje uporabo elementov igre in miselne naravnanosti v vsakodnevnih situacijah, ki se vse pogosteje uporablja v poslovanju.
loading-gif