Pozitivna izkušnja zaposlenih
Back

Oblikovanje pozitivne izkušnje zaposlenih

Živimo v času, ko je dobrobit zaposlenih in njihova celovita izkušnja v podjetju pomembnejša kot kadar koli do zdaj. Podjetja, ki so ta trend prepoznala ter ga v svoji organizaciji tudi »živijo«, so uspešnejša, tako pri zadrževanju kakor tudi pridobivanju kadra.

Izkušnje zaposlenih so postale ključni dejavnik pri opredelitvi celotnega uspeha podjetja. Pozitivne ali negativne izkušnje lahko pomembno vplivajo na produktivnost, učinkovitost in sposobnost zaposlovanja in zadrževanja talentov ter vplivajo na ugled blagovne znamke še dolgo po tem, ko zaposleni zapusti podjetje.

 

 

O čem sploh govorimo, ko govorimo o celoviti izkušnji zaposlenih? V celovito izkušnjo zaposlenega sodi pravzaprav vse, kar zaposleni v podjetju doživi, sliši, se nauči – ta izkušnja se začne že pred samo zaposlitvijo, saj oseba prvi stik s podjetjem doživi že kot potencialni kandidat; ob prebiranju oglasa za delo ter seveda na zaposlitvenem razgovoru. Podjetja so ob splošnem pomanjkanju kadra na trgu dela že zaobjela dejstvo, da ni več najpomembnejše, kako se na razgovoru predstavi kandidat, temveč tudi, kako se podjetje predstavi kot delodajalec. Vendar se v praksi pokaže, da se prevečkrat pozitivna izkušnja bodočega zaposlenega ob začetku zaposlitve kmalu zaključi. Izkušnja zaposlenega in počutje zaposlenih v podjetju je pojem, ki mu vse do epidemije covida-19, vsaj v večini primerov, nismo povečali zadostne pozornosti. Vsekakor ne v obsegu in meri, kot bi bilo ustrezno in kot je pokazala praksa, tudi potrebno. Pričakovanja zaposlenih se spreminjajo – od trenutnega ali potencialnega bodočega delodajalca pričakujejo nekaj več. Če je še pred leti zadostovala ustrezna finančna ponudba, tako za zadrževanje najboljšega kadra kakor tudi za privabljanje najboljših talentov, danes ni več tako.

 

 

Vsako uspešno podjetje se zaveda, kako pomembno je zadovoljstvo strank s storitvami in kako pomembni so poslovni odnosi za ohranjanje obstoječih in pridobivanje novih strank. Po drugi strani pa se malo podjetij zaveda pomembnosti skrbi za zaposlene. S strani kandidatov, ki so se uspešno zaposlili pri naših naročnikih, vse prevečkrat dobimo povratne informacije, da njihova izkušnja ni bila najboljša.

Kako lahko torej dosežemo pozitivno izkušnjo in zadovoljstvo zaposlenih?

  • S kakovostnim in uspešnim uvajanjem novega zaposlenega na delovno mesto.
  • Z učinkovito in dvosmerno komunikacijo, ki je ključ do dobrih odnosov.
  • Zaposlenim ponudimo možnosti za napredovanje in karierni razvoj.  
  • Omogočamo večjo fleksibilnostjo pri delu in na delovnem mestu. 
  • Pomagamo zaposlenim ohranjati ravnovesje med delom in prostim časom. 

️ “V celovito izkušnjo zaposlenega sodi pravzaprav vse, kar zaposleni v podjetju doživi, sliši, se nauči – ta izkušnja se začne že pred samo zaposlitvijo, saj oseba prvi stik s podjetjem doživi že kot potencialni kandidat. Podjetja so ob splošnem pomanjkanju kadra na trgu dela že zaobjela dejstvo, da ni več najpomembnejše, kako se na razgovoru predstavi kandidat, temveč tudi, kako se podjetje predstavi kot delodajalec.” 

Celoten članek si lahko preberete v reviji HR&M, jun/jul 2023, št. 46, letnik 9, izdajatelj Planet GV. 

Mirjam Kmetič, Talent Acquisition Specialist

Druge objave

Motiviranje zaposlenih

7 učinkovitih metod za motiviranje zaposlenih

V vse bolj konkurenčnem poslovnem okolju je ohranjanje angažiranosti zaposlenih ključnega pomena.
Kako prepoznati izgorelost?

Sindrom izgorelosti – kaj je in kako ga prepoznati?

V današnjem času, kjer tempo življenja nenehno narašča, je stres postal skoraj vsakodnevni spremljevalec. Vzroki zanj so različni, vse od osebnih…
Karierna sidra

Spoznajte, kaj vam je pri delu pomembno in kaj vas motivira

Ali ste se kdaj vprašali, zakaj vas določeno delo osrečuje, vam daje zadovoljstvo, medtem ko pravite, da nekega dela ne bi mogli opravljati in se v…
Leading with heart

Vodenje s srcem – edini pravi način vodenja za nove generacije!

Ljudje smo si različni. Različno čutimo, različno sprejemamo vsakodnevne dogodke in težave ter se različno soočamo z njimi. To ni odvisno samo od…
Zakaj nekatera podjetja delujejo kot "magnet za talente"?

Zakaj so nekatera podjetja pravi "magnet za talente"?

Ko se podjetja strateško odločijo za vlaganje v razvoj svojih zaposlenih in jim omogočijo pridobivanje novih veščin, ti postanejo bolj prilagodljivi…
Kako Lidl Slovenija skrbi za blagovno znamko delodajalca?

Intervju: Kako Lidl Slovenija skrbi za blagovno znamko delodajalca?

Sara Habjan je vodja kadrovske službe z več kot 10-letnimi izkušnjami, vključno z generičnim zaposlovanjem, zadrževanjem, iskanjem in izbiro vodilnih…
HR Starter - Klara Nemec

Izkušnja s programom HR Starter: Poglobljeno spletno potovanje v svet kadrovanja

V današnjem dinamičnem in hitro spreminjajočem se poslovnem svetu je upravljanje človeških virov postalo zelo kompleksno in ključno za uspeh…
Iskanje zaposlitve nasveti

Nasveti za iskanje prve zaposlitve

Vstop na trg dela in iskanje prve redne zaposlitve večini mladih predstavlja vrelec stresa. Pred tem nam izobraževalni sistem zagotavlja občutek…
Zastopniki kandidatov

Nismo le rekruterji, temveč zastopniki kandidatov

Čas, ko so ljudje zvesto služili istemu delodajalcu skozi celotno kariero, se spreminja. Čedalje več kandidatov pogosteje menja zaposlitev, ne nujno…
loading-gif