Ljudje smo si različni. Različno čutimo, različno sprejemamo vsakodnevne dogodke in težave ter se različno soočamo z njimi. To ni odvisno samo od naše osebnosti in od tega, kaj vse je do danes vplivalo na nas, pač pa tudi od tega, kaj nosimo v naši podzavesti. Saj veste, da je 90% naše osebnosti skrite? No, nekatere značilnosti pa so podvržene tudi okoljskim dejavnikom, v katerih je oseba odraščala, ter generacijskim značilnostim.
Nove generacije zahtevajo vedno nove, drugačne pristope vodenja, saj imajo generacije različne vrednote.
Zaposleni vas kot vodjo ves čas opazujejo. Zato so prav vodje tisti, ki določajo, kakšna bo energija v podjetju. Nujno potrebno vodilo za vodje mora biti pozitivni odnos, entuziazem, transparenten in odprt dialog. V vodenje morate nujno vključiti svoje srce. Tisti, ki to počnejo, so pogosto zelo cenjeni vodje. Zaposleni se zgledujejo po njih, kar pomeni, da spreminjajo tudi svoje običajne navade in se prilagajajo navadam, ki jih je ali jih bo ustvaril dober vodja.
Celostno to pomeni, da bodo taki vodje ustvarili delovno okolje, v katerem bodo ljudje uživali, kamor bodo radi prišli, njihova raven stresa zaradi dela, ki ga opravljajo, pa se bo znižala za več kot polovico. Torej nujna je neumorna vera vodje v svoje zaposlene, zaupanje vanje in v njihove sposobnosti. Srčni vodja mora svoji ekipi pomagati pri razcvetu in uspehu, saj bo le tako zaposleni dal vse od sebe in izkoristil vse svoje potenciale. Za izvajanje povedanega pa je potrebno dobro poznati svoje zaposlene, se pogovarjati z njimi, tudi družiti.
Torej, takšni vodje bodo avtomatsko pritegnili bolj talentirane zaposlene, pozitivne ljudi, ki bodo z veseljem opravljali svoje delo, razmišljali izven okvirov in bili tako najboljši. Zapomnite si, da nikoli nečesa ne naredimo ali dosežemo sami, vedno je opravljeno delo rezultat dela z ekipo, z drugimi deležniki v procesu. Torej so daleč najpomembnejši naši odnosi. Vedno smo del nečesa večjega in vsi smo eno.
Za primer naj navedem dva primera vodenja in vodij. V večjem podjetju so imeli direktorja, ki je pričakoval, da bodo vsi zaposleni na delovnem mestu prej kot on in da ga bodo zapustili kasneje kot on. Z njimi praktično ni komuniciral. Vodil je z ukazovanjem. Skupni rezultat takega načina vodenja in (ne)sodelovanja z ekipo, ki ga praktično ni bilo, verjetno veste, kakšen je bil: velika fluktuacija zaposlenih, praktično nič ustvarjalnosti, zaposleni niso razmišljali s svojo glavo, ampak so delovali kot »roboti« na ukaz, bili so nesrečni in pogosto so naredili le tisto, kar jim je bilo ukazano, saj si niso upali narediti kaj več, v strahu namreč, da bodo kaj naredili narobe. V službo so hodili zagrenjeni, bili so precej bolj v stresu kot zaposleni iz drugih oddelkov in več na bolniških odsotnostih.
V drugem podjetju je vodja vsako jutro prišel poln energije, optimistično razpoložen, najprej je vsakega zaposlenega pozdravil in z njim rekel nekaj besed, s svojo energijo pa je tako močno vplival na celotni prostor, da so vsi takoj postali dobre volje. Z zaposlenimi se je pogovarjal o idejah, o izzivih, spodbujal tekoče procese, spodbujal zaposlene, da izrazijo svoje mnenje, skratka: znal je prepoznati tisto nekaj več v svoji ekipi, pa tudi potencial svojih zaposlenih. V težavnih trenutkih je ponudil pomoč, se jim približal z iskanjem odgovorov in rešitev, skratka, bil je del njih. Bil je iskren. Bil je človek. Kolega. Vodil je s srcem. S svojo energijo, ki jo je neposredno prenašal tudi na svoje zaposlene, je v ljudeh vzbudil najboljše: prebudil je njihovo ustvarjalnost, zagnanost, pripadnost, motivacijo in tudi produktivnost. Bil je coach svojih zaposlenih. Želja in moč se pri takšnih vodjih čuti že za njihovimi besedami, z njihovim načinom komuniciranja, z energijo, ki jo oddajajo. In vedno, ko je razpisal prosto delovno mesto v svojem oddelku, je prejel ogromno prošenj ljudi, ki bi želeli delati v njegovem kolektivu.
Po raziskavah je kar 30% prihodka, rasti in dobičkonosnosti podjetja odvisnih od vzdušja v podjetju ali oddelku, saj so vodje tisti, ki navdušujejo in demoralizirajo druge. Vodje morajo v današnji dobi dobro poskrbeti za svoje ljudi, da bodo ti lahko poskrbeli za dober posel.
Ljudje smo v osnovi energijska bitja. Naša misel je uresničitev energije z močjo magnetne privlačnosti in se širi kot virus. Ni lapsus, kar pišejo v mnogih knjigah, je še kako resnično. Misel prebuja vibracije v razumih drugih ljudi. Če je oseba nezadovoljna, potem oddaja tudi tako vibracijo in s tem potegne za seboj ali »s seboj« tudi vse ostale. To se zgodi prek zrcalnih nevronov. Spomnite se primera, ko si predstavljate nekoga, ki ugrizne v limono, tudi vi boste začutili v ustih več sline in kisel okus. Tako tudi ena sama nezadovoljna oseba lahko potegne s seboj celotni kolektiv, sploh, če je ta oseba močna po karakterju ali ima višjo pozicijo. In ravno zato vodje najmočneje vplivajo na svoje zaposlene.
Takšen vodja torej posredno skrbi, da so zaposleni srečni, saj so le zadovoljni zaposleni lahko uspešni. Po raziskavi Univerze Warwick v Veliki Britaniji uspešni in zadovoljni zaposleni lahko za kar 37% povišajo prodajo, so 31% bolj produktivni in 19% bolj natančni. Bolje delujejo v timu, so manj odsotni, torej bolj zdravi, bolje skrbijo za stranke in poslovne partnerje v podjetju.
Ko boste naslednjič stopili v svojo pisarno, med svojo ekipo, se spomnite zgoraj napisanega in poskusite temu slediti. Spremembe boste zaznali praktično takoj in verjamem, da bodo zelo pozitivne, vaša ekipa pa uspešnejša, kot je bila kadarkoli.